šeštadienis, liepos 12, 2008

14 diena, Arsvagen - Jossang

9:15 pajudam toliau. Keltu keliamės iš Arsvagen į Mortavika (auto+vairuotojas 138 NOK, keleivis 29 NOK). Važiuojame E39 keliu link Stavanger (kelių mokestis 13 NOK). Ties Algard - Figgjo sukame į 45 kelią, iš jo ties Sinnes - į 468 (kelių mokestis 40 NOK). Jaučiamės lyg Mėnulyje: mus supa apsamanojusios rausvos uolos, kai kur debesys nusileidę į gilius tarpeklius...

13:30 pasiekiame automobilių stovėjimo aikštelę, iš kurios prasideda takas link Kjerago akmens. Šis akmuo įstrigęs tarp dviejų uolų ir tiesiog kybo ore. Patiems drąsiausiems neužtenka jį tik apžiūrėti - reikia užlipti ir nusifotografuoti.
Tačiau, perskaitę informaciją, pateiktą lentoje, įvertinę oro sąlygas (gana ūkanotas oras, protarpiais purškia lietutis) ir tai, kad atvykome tik per pietus, šio žygio atsisakome - čia tikrai sugrįšime dar kartą. Svarbiausia, kad jau žinome, kaip rasti akmenį ir kokios amunicijos reikia norint jį pasiekti (daugiau: keliautojo pasakojimas anglų k.).

Leidžiamės keliu link Lysebotn, iš kurio keltu planuojame keltis į Forsand. Tačiau miestelyje mus pasitinka ilgiausia eilė... Išsigąstame, kad galime netilpti, o tai jau paskutinis maršrutas tą dieną... Keista... Dar keisčiau pasidaro, kai niekur nerandame informacijos, kiek kainuos keltas, ir niekur nematome darbuotojų, renkančių pinigus... Ką gi, belieka laukti.
Mūsų laimei, į keltą telpame. Tačiau čia mūsų laukia staigmena: už auto+vairuotoją+keleivį sumokame 635 NOK! Pasirodo, tai ne šiaip keltas, plukdantis iš taško A į tašką B. Tai turistinis maršrutas, kurio metu pasakojama apie įžymiausius Lysefjord taškus. Kelionė trunka 2 valandas, o jos metu nespėjame dairytis į šalis...

Ne kiekvieną dieną tenka pamatyti laisvėje gyvenančius ruonius. O čia jie jaučiasi kuo puikiausiai! Tik pastebėti gyvūnus uolų fone gana sunku...

Plaukdami laivu turime galimybę iš apačios apžiūrėti Preikestolen - uolą, ant kurios krašto svajojame pasėdėti ir mes. Žvelgiant į viršų žmonių net nematyti.

Galų gale pasiekiame Forsand ir leidžiamės ieškoti nakvynės. Kadangi Kjerago akmuo ir Preikestoleno uola pritraukia galybę turistų, visi kempingai, nameliai užimti. Tenka nemažai pasivažinėti, kol gauname kur apsistoti. Šį kartą mūsų kompanijai tenka išsiskirti: išsinuomojame trivietį butą už 750 NOK ir keturvietį (bet be virtuvės) - už 500 NOK. Kaina nebesvarbu - svarbiausia, kad nenutolstame nuo uolos!

Maršrutas: Arsvagen - keltas - Mortavika - E39 - Algard - Figgjo - 45 - Sinnes - 468 - Lysebotn - Forsand - Oanes - 13 - Jossang.