ketvirtadienis, birželio 12, 2008

5 diena, Ballstad - Tommerneset

10:45 išvykstame iš Ballstado. Važiuodami E10 keliu apsilankome Vikingų muziejuje (bilietas suaugusiam žmogui 100 NOK, vaikui 50 NOK, studentui su ISIC 80 NOK).

Tai kažkas panašaus į mūsų Rumšiškes: galima apžiūrėti gyvenamuosius pastatus, apsilankyti kalvio trobelėje, nusileidus prie vandens - pamatyti vikingų laivą. Įdomu tai, kad senoviškai apsirengę žmonės vaidina vikingus. Taigi galima ne tik apžiūrėti, kaip atrodo įvairiausi rakandai, bet ir pamatyti, kaip siuvami batai, daromi mediniai indai. Užsukę pas kalvį, stebėjome, kaip kalamas ieties galiukas. O už kantrybę gavome jį dovanų.

Pietums ten verdama senoviška sriuba. Jos, žinoma, už papildomą mokestį, taip pat galima paragauti. Deja, mes pataikėme tokiu metu, kai sriuba buvo tik gaminama... Šalia kunkuliuojančio katilo kabanti lentelė skelbė, kad pietūs bus patiekti po gero pusvalandžio...

Taigi sėdame į automobilius ir patraukiame tolyn. Ketinome E10 keliu važiuoti iki Fiskebol, ten pasukti link Hanoy ir, kirtę kalnus tuneliu, vėl E10 kelyje išlįsti prie Gullesfjordbotno. Nuo šio miestelio iki Lodingeno - tik 22 km. O toliau jau keltai plukdo į Bognes.

Tačiau pravažiavus Hanoy kelias baigiasi... Kalno papėdėje esanti informacinė lenta skelbia, jog tunelis bus atidarytas tik 2007 m. gruodžio mėn. Mes paskubėjome 6 mėnesius... (2008 m. balandžio mėn. tunelis jau tikrai buvo atidarytas ir juo buvo galima važiuoti).

Turėdami viltį kokį nors didesnį miestelį pasiekti vandens keliais, sugrįžtame į Hanoy, kur mūsų ir vėl laukia staigmena: keltai kursuoja vos kelis sykius per dieną. Žinoma, į paskutinį mes nebespėjome... Belieka apsisukti ir grįžti atgal iki Svolvaerio. Iš čia persikeliame į Skutviką (auto+vairuotojas 251 NOK, keleivis 73 NOK).

Nors kelionė trunka 2 valandas, ji neprailgsta: prieš akis keičiasi panorama, maži uostai vienas už kitą gražesni.

18:40 pasiekiame Skutviką. 81 keliu pasukame link E6, o pastaruoju pradedame leistis į pietinę Norvegijos dalį. Kadangi jau vakaras, pakeliui dairomės nakvynės. Privačių trobelių ar kambarių nepasitaiko, o kempinguose dauguma vietų jau užimtos. Po poros valandų mums pasiseka ir Tommernesete išsinuomojome du namelius: 5 vietų - 700 NOK, 2 vietų - 500 NOK. Kaip ir reikia tikėtis iš kempingo, sąlygos toli gražu ne tokios kaip privačiame sektoriuje. Bet pakankamai tvarkinga ir švaru.

Kadangi miegas dar neima, o saulė aukštai (ji taip ir nenusileido), einame pasivaikščioti. Vėlgi pamatome rodyklę, nukreipiančią vaizdingu maršrutu, ir patraukiame per samanomis apžėlusias uolas.

Paėjus gerą galą prieš akis atsiveria neįtikėtinas vaizdas: tolyje nuo kalno viršūnės krenta krioklys, o žemyn putodamas teka upelis. Jo srovė nukreipta nauju keliu, kur žmogaus rankomis suformuoti betoniniai slenksčiai ir pralaidos žuvims.

O mes galime pasivaikščioti senvage.

Randame informacinę lentą, kurioje skelbiama, kad ant uolos rastas senovės žmonių išraižytas piešinys.

Gerai įsižiūrėję aptinkame elnią.

Grįžtame į namelius ir einame miegoti. Laukiame, kokių staigmenų pateiks rytojus.

Maršrutas: Ballstad - 818 - E10 - Svolvaer - keltas - Skutvik - 81 - Ulsvag - E6 - Tommerset