ketvirtadienis, birželio 12, 2008

6 diena, Tommerneset - Flostrand

Anksti pakirdę susikrauname daiktus ir važiuojame toliau. Danguje šviečia saulė, nematyti beveik nė vieno debesėlio. Pakeliui grožimės gamtos vaizdais.

Privažiavę Fauskę, sukame į 80, o iš jo - į 17 kelią. Tai Nacionalinis turistų kelias, besidriekiantis nuo Bodo iki Steinkjero fiordų pakrantėmis. Jo ilgis - 650 km. Pakeliui tenka persikelti 7 keltais. (Kad netektų gaišti laiko laukiant kelto, siūlome jau pirmajame pasiimti informacinę knygelę ir savo pietus, sustojimus poilsiui ir t.t. šiek tiek pasiplanuoti pagal grafikus. Jeigu važiuojant nuo Bodo, kur atstumai sausuma dar gana dideli, tai ne taip aktualu, tai artėjant prie Steinkjero laiko tikrai galima sutaupyti.)

Pravažiavę Glomfjordą tarp dviejų tunelių išvystame nuo kalnų krintantį krioklį ir didžiulį vandens telkinį. Aplinkui turistų - kaip skruzdėlių. Susidomime ir mes. Pasivaikščioję sužinome, jog šioje vietoje yra Storglomvass geriamojo vandens rezervuaras. Jį galima apžiūrėti ir iš arčiau - tereikia pėsčiomis ar automobiliu pakilti į 560 metrų virš jūros lygio aukštį. Pasirenkame antrąjį variantą ir siauručiu neapšviestu (didelio pasitikėjimo nekeliančiu) tuneliuku važiuojame į gana statų kalną. Pakeliui numiršta ir paskutinė blusa...

O viršuje už pylimo tyvuliuoja 3,5 milijonų kubinių metrų talpos vandens rezervuaras. Kažkodėl prieiti arčiau netraukia...

Pakvėpavę grynu oru, pasivaikščioję beždžiontilčiu virš kalnų upės, važiuojame tolyn. Pakeliui apžiūrime antrą pagal dydį Norvegijoje Svartiseno ledyną. Ryškiai mėlynos ledyno masės nusileidžia iki pat fiordo.

Toliau mūsų kelyje pasitaiko du keltai. Pirmuoju iš Foroy persikeliame į Agskardet (auto+vairuotojas 52 NOK, keleivis 22 NOK), antruoju - iš Jektvik į Kilboghamn (auto+vairuotojas 137 NOK, keleivis 44 NOK). Kadangi jau vakaras, pradedame ieškoti nakvynės. Deja, pasirinkimas nedidelis, todėl tenka užsukti ir į kempingus. Tačiau juose nepasiūlo namelio su visais patogumais ir mes vis važiuojame toliau. 20:30 pakelėje pamatome nedidelę lentelę "Hytta" ir užsukame pažiūrėti. Rezultatas mūsų nenuvilia.

Už 7 vietų namelį su visais patogumais, didele svetaine ir virtuve, skalbimo mašina, sumokame vos 600 NOK.

Vyrai nerimsta ir prieš miegą išsiruošia pažvejoti kalnų upėje (leidimas 24 val - 50 NOK). Nors ir nieko nepagauna, bet šiandien mūsų nuotaika puiki.

Maršrutas: Tommerneset - E6 - Fauske - 80 - Loding - 17 - Foroy - keltas - Agskardet - 17 - Jektvik - keltas - Kilboghamn.